Zi-mi ce pâine mănânci, ca să-ţi spun ...

tipuri-paine-alba

Pâine albă

Pâinea albă este facută din făină rafinată (albă), conţinând doar partea centrală a bobului de grâu (endosperm).

Fiind mai săracă în fibre, este mai bine tolerată la nivel digestiv, dar şi mai puţin bogată în minerale şi vitamine.

Pâinea albă are în jur de 270 kilocalorii la 100 grame.

tipuri-paine-multicereale

Pâine multicereale

Pâinea multicereale este făcută din diverse tipuri de făinuri: făină de grâu, făină de secară, făină de orz, ovăz, porumb, sorg, mei, orez. De cele mai multe ori pâinea multicereale conţine şi amestecuri de seminţe: floarea soarelui, in, susan, mac, etc şi cerelale laminate.

Pâinea multicereale are un gust deosebit ce variază în funcţie de ingredientele utilizate. Se ştie că pâinea cu cereale şi seminţe este sănătoasă datorită aportului de acizi graşi nesaturaţi din seminţe, dar şi al aportului de fibre din cereale. În general pâinea multicereale nu este o pâine cu aport energetic scăzut şi nici nu se poate spune că se recomandă a se utiliza în mod special cu ceva anume.

De exemplu, pâinea Rotunda Românească Multicereale are  255 kilocalorii pentru o porţie de 100 grame.

tipuri-paine-integrala

Pâine integrală

Pâinea integrală este facută din făină integrală (pe lângă endosperm, conţine tărâţe şi germeni).

Conţine de până la 2 ori mai multe vitamine, minerale şi fibre decat pâinea albă, ceea ce o face mai sănătoasă şi mai săţioasă.

Aportul caloric al pâinii integrale este de 230 kilocalorii la 100 grame.

tipuri-paine-secara

Pâine cu tărâţe

Pâinea cu tărâţe este foarte bogată în vitamine tip B şi o foarte bună sursă de fibre.

Ca şi pâinea integrală, se recomandă alternarea ei cu alte tipuri de pâine, mai ales pentru copii, deoarece asimilarea unor elemente importante (fier, magneziu, calciu) este îngreunată în cursul digestiei unui asemenea tip de pâine.

Pâinea cu tărâţe are 230 kilocalorii la 100 grame.

tipuri-paine-secara

Pâine cu secară

Pâinea cu secară este mai bogată în fibre decat pâinea albă, ceea ce duce la accelerarea tranzitului intestinal şi o face una dintre soluţiile naturale pentru combaterea constipaţiei.

Pe de altă parte, celuloza prezentă din plin în pâinea de secară o face mai greu de asimilat - de aceea se recomandă consumul alternat cu alte tipuri de pâine.

Aportul ei caloric este de 230 kilocalorii la 100 grame.

tipuri-paine-chifle

Pâine tip chifle

Pâinea tip chifle este mai grasă, mai dulce şi conţine mai multe proteine decât pâinea obişnuită - datorită compoziţiei (făină extrarafinată, zahăr, grăsimi, lapte).

Este şi cea mai calorică:
are 270-320 kilocalorii la 100 grame.